Tak naprawdę większość firm obecnie korzysta z katalogu firmowego. Może on istnieć zarówno w fizycznej formie, jak i online, który dołącza się do maili. Katalog firmowy musi spełniać swoją funkcję. Jest nią jak najlepsze oraz czytelne prezentowanie oferty naszej firmy. Jeżeli chcemy to osiągnąć, musimy pamiętać o najważniejszych kwestiach, których nigdy nie wolno pomijać.
Określenie potrzeb naszych potencjalnych klientów
Jest to pierwszy krok, który jest bardzo ważny w przypadku projektowania katalogu firmowego. Zanim rozpoczniemy cały proces, musimy ustalić pewne kwestie. Warto zastanowić się nad tym, do kogo skierowany jest katalog, jaki powinien być jego język oraz styl, jakie preferencje posiadają potencjalni klienci oraz co katalog ma zawierać. Może to być cała oferta firmy, wybrana grupa produktów czy aktualne promocje na swoje produkty. Warto także ustalić budżet na wydruk takiego katalogu. Jest to bardzo ważne w przypadku projektowania okładki katalogu. Tam wybierać będziemy rodzaj uszlachetnienia oraz inne opcje wydruku naszego materiału marketingowego.
Jakie informacje zamieścić w katalogu firmowym?
Jest to pytanie, które zadaje naprawdę wiele przedsiębiorców. Jeżeli już zdecydowałeś, jakie są potrzeby potencjalnych klientów, warto zabrać się za to, jak ułożyć informacje tak, aby nasz katalog spełniał swoje funkcje. Musimy pamiętać o tym, że katalog musi być przejrzysty oraz intuicyjny. Trzeba więc wziąć pod uwagę na przykład przestrzeń wokół tekstu. Jest to kwestia, która ma wpływ na czytelność naszego katalogu. Dzięki temu będziemy mogli nawigować po katalogu w taki sposób, w jaki chcemy i zaplanujemy to co będzie pierwsze odbierane przez naszych klientów. Tym samym nasz katalog będzie bardziej intuicyjny. Więcej o tym przeczytasz na https://www.drukowanieulotek.pl/
Inne dodatkowe materiały
Koniecznie będzie także przy katalogu firmowym skomplementowanie profesjonalnych zdjęć produktów, teksty, tłumaczenia oraz rendery. Projekt katalogu nie będzie spełniał swojej funkcji bez tych elementów. Warto więc wzbogacić nasz katalog firmowy zdjęciami wysokiej jakości oraz chwytliwymi hasłami.
Tworzenie projektu
Wiele osób zastanawia się nad tym, na co warto zwrócić uwagę podczas tworzenia projektu. Przede wszystkim upewnij się, że wszystkie dane techniczne czy tabelki są czytelne oraz łatwe w nawigacji. Dodatkowo produkty nie tylko muszą posiadać załączone zdjęcia, ale także opis, który podkreśla ich wyjątkowość. Trzeba pamiętać o tym, żeby nie przesadzić z ilością zdjęć na jednej stronie. Inaczej wprowadzimy niepotrzebny chaos do naszego projektu.
Użycie bardzo podobnych zdjęć może skutkować nieczytelnością katalogu firmowego. Staraj się więc opracować odpowiedni styl graficzny. Takie zadanie warto zlecić profesjonalnemu i sprawdzonemu grafikowi. Klienci lepiej przyswajają także graficzne treści. Warto więc je zaimplementować. Skup się na najmniejszych szczegółach. Błędy ortograficzne, interpunkcyjne czy wielkość czcionek – takie czynniki wpływają ogromnie na odbiór całej pracy.
Na samym końcu konieczne będzie wybranie odpowiedniego rodzaju oraz gramatury papieru. Jeżeli używamy zdjęć, warto zastosować grubszy papier, a same zdjęcie warto zabezpieczyć lakierem. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że nasz katalog będzie naprawdę solidny. Tym samym wywrzemy pozytywne wrażenie u naszych potencjalnych klientów.